Google soovib rääkida Portugali meediaga, kuid ei maksa sisu eest

Guardian ja Le Monde olid Briti valitsuse poolt “luuratud” ajalehtede hulgas

Edward Snowdeni avaldatud uute dokumentide kohaselt on ebaseaduslik juurdepääs Ühendkuningriigi kommunikatsioonibüroo (GCHQ) enam kui 70 000 meilile. 2008. aastal suunasid Suurbritannia luureteenistused maailma kaheksale hinnatuimale uudisteallikale saadetud meilid testima tööriistu, mis võimaldaksid neil potentsiaalselt olulist teavet kiiremini leida.

Uued dokumendid ilmusid päevi pärast seda, kui Suurbritannia peaminister David Cameron sõitis Barack Obamaga Ameerika Ühendriikidesse, et arutada veebiturvalisusega seotud rida.

The Guardiani andmetel sai GCHQ ebaseadusliku juurdepääsu ja kopeeris umbes kümme minutit BBC, Reuters, The Guardian, The New York Times, Le Monde, The Sun, NBC ja The Washington Post postkastidest üle 70 000 meilisõnumi. Selle eesmärk on luua andmebaas, et testida tööriistu andmete sõelumiseks potentsiaalselt asjakohase teabe jaoks.

Paljud e-kirjad pole midagi muud kui sidebüroo saadetud suhtlus, kuid teised sisaldavad toimetajate ja ajakirjanike vahelisi vestlusi. Andmebaas on majutatud Ühendkuningriigi Sideameti sisevõrgus ja seda saavad lugeda kõik, kellel on süsteemile volitatud juurdepääs.

Ilmselt ei olnud rünnakute taga ajakirjanike teatud vestlused või teatud tüüpi teabe filtreerimine. Sama allika andmetel avaldati GCHQ koostatud isikute nimekiri koos linkidega võimalikele ohuallikatele, mis sisaldas terroristide, häkkerite ja mõnede ajakirjanike nimesid.

Kirjutatud uue ortograafilise testamendi järgi